Sunday, August 16, 2009

untuk mu ustaz asri

salam sejahtera dan assalamualaikum.. (terbalik pula)

aku tengah cuti sekarang!
hehehe.
boleh la kot update selalu dlm seminggu nih.
insyaallah..

untuk hari ini, sama2 kita hadiah kan al fatihah kepada ustat asri(rabbani) yang telah pulang menghadap yang kekal pada minggu ini.
pemergian nya aku rasa satu kehilangan besar lah dalam dunia nasyid malaysia kita nih.
aku salute orang seperti beliau yang tak sempit pemikiran nya.
orang berilmu dan berdakwah tapi tidak hanya berdakwah dengan cara memberi ceramah..
tidak seperti sebilangan kecil tabligh kat negara kita nie yang berfikiran jumud(sempit) yang kalau nak berdakwah mesti nak pakai baju lusuh yang kadang2 tu berbau busuk. konon zuhud lah tu? tak kena tempat..

aku ingat lagi waktu kecik2 dulu lagu pergi tak kembali yang beliau nyanyi tu, rasanya memang 'berhantu' lah. aku sangat takut dengar lagu tu waktu kecik dulu. rasa macam ajal dah dekat je.
terus tak jadi nak buat nakal kalau tengah berniat.
cara beliau berdakwah bagi aku memang sangat lah berkesan dan menarik.

dan alhamdulillah beliau pergi dalam kesudahan yang baik ketika dalam perjalanan untuk berdakwah.
semoga roh beliau di tempatkan di kalangan orang2 soleh dan ahli syurga..
amin..
alfatihah...


~yang terasa kehilangan~

1 comment:

  1. ak pn rs sedih gak atas pemergian ustaz asri ni...AL-FATIHAH untk dia..ak suka lagu2 nasyid dia...huhu..

    ReplyDelete