Sunday, August 16, 2009

kebodohon dan kesempitan akal

salam sejahtera keatas kamu semua..

semalam aku pergi tengok cerita g.i joe.
best woo cerita nih. graphic dia sangat lah gempak bagi aku.
jauh lagi kalau nak dibanding kan dengan negara kita nih.
siap boleh buat eiffel tower runtuh tu.
aku recomment lar cerita nih kat kawan2 semua. hahaha

nak dijadikan cerita. baru kejap tadi aku tolong nenek kemas rumah.
ternampak selai surat khabar lama nih.
tajuk dia FILEM REMPIT V3 ARAHAN FARID KAMIL DIHARAMKAN.
tertarik dengan artikel lama tu, aku pun baca lah..
alasan pengharaman cerita itu adalah kerana terlalu banyak babak ganas dan rempit ditampil kan.

aku fikir, kenapa la bila je orang kita nak buat sesuatu yang baru, nak buat pembaharuan, mesti ada je halangan dari mereka yang dengki ni.
alasan bodoh yang tak masuk akal kot.
kenapa tak lembaga penapisan filem band je filem2 luar yang lagi giler babeng kot babak aksi melampau dia, beserta dengan kelucahan yang memang boleh buat budak2 remaja sekarang stim dalam panggung tu dan terus buat projek dlm panggung?
kenapa lar sempit sangat pemikiran orang kita kan?
bukan nye kalau tak ditayangkan filem tu mat rempit boleh berenti merempit kan?
dan bukan nye disebabkan cerita macam tu budak2 akan lagi seronok nak merempit.
benda ni bergantung pada individu itu sendiri lah kan.
kalau nak pilih jalan hitam dalam hidup, silakan..
tapi tanggung sendiri la akibat die. jangan menyusahkan idup orang sudah la..

cukup cerita pasal kesempitan otak orang malaysia yang kurang berfikir.
tak berani berhadapan dengan pembaharuan.
bila kita nak maju?
bila nak keluar dari zaman gelap?
bila nak pergi zaman renaisance?
bila???

bodoh...
hang pikiaq lar sendiri..

No comments:

Post a Comment